Мой прогресс

0

из 4

Решил заданий

0

из 4

Не решил заданий

4

из 4

Осталось заданий

3. Лексико-грамматический блок

Формат ответа: цифра или несколько цифр, слово или несколько слов. Вопросы на соответствие "буква" - "цифра" должны записываться как несколько цифр. Между словами и цифрами не должно быть пробелов или других знаков.


Примеры ответов: 7 или здесьисейчас или 3514

Раскрыть Скрыть

Грамматика и лексика 19-25

4 задания
№1

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 19–25, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы 19–25.

Meeting a Stranger

I was coming home at about three o’clock on a black winter night, when suddenly I saw two people. The 19_______(ONE) was a short man who 20_______(WALK) along the street and the 21_______(TWO) was a little girl who second 22_______(RUN) as fast as she could. Well, the two crashed into each other and the child 23_______(FALL) down. But the man calmly walked on and left the 24_______(CRY) child on the ground. I ran after the man and brought 25_______(HE) back. There was already a small crowd around the child.

ответ

Сообщить об ошибке

Опишите ошибку в задании подробнее...

№2

Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 19-25, так чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из 19-25.

Confusion Helps Us Learn

When we 19_______(CONFUSE) by something — say with a movie plot or calculus — we tend to feel uncomfortable, frustrated. But maybe we should embrace the confusion. Because a new study 20_______(FIND) that confusion can lead to better learning. Scientists set up a situation where they purposely confused subjects during a pretend learning session. Subjects who 21_______(FORCE) to deal with the incorrect and contradictory statements did significantly 22_______(GOOD) on later tests where they should find mistakes in studies. 23_______(RESEARCHER) note that confusion motivates us to work harder to understand, and so we gain a 24_______(DEEP) and 25_______(COMPREHENSIVE) knowledge of a subject.

ответ

Сообщить об ошибке

Опишите ошибку в задании подробнее...

№3

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте, если необходимо, слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 19-25, так чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы 19-25.

St Olave's in Orpington is an intensely competitive grammar school, with stellar exam results and a long queue of applicants 19_______(TRY) to get through the entrance exams. But it's now at the centre of a row about whether it is playing fair. And it has highlighted a question relevant to many other state schools. A group of parents at the school 20_______(CHALLENGE) a decision not to let some pupils progress from lower sixth into the 21_______(UP) sixth, because they are not on target to get good enough A-level results. What makes this different is that the parents are trying to launch a legal challenge. This is still at an early stage. But the parents' lawyers are claiming that stopping pupils moving from lower 22_______(SIX) is in effect a permanent exclusion.

Is it exclusion?

Pupils can 23_______(EXCLUDE) for bad behaviour or bad attendance, but not for moderate results in exams. As such, the parents' lawyers argue that 24_______(THIS) are unlawful exclusions, and they are calling on the courts to order a reversal. The only thing that parents want to get is the fair assessment system for 25_______(THEY) children.

ответ

Сообщить об ошибке

Опишите ошибку в задании подробнее...

№4

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте, если необходимо, слово, напечатанное заглавными буквами, после номеров 19-25, так, чтобы оно грамматически и лексически соответствовало содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию из группы 19-25.

I 19_______(ARRIVE) at the cloud forest in Ecuador ten days ago. I was one of a group of twelve volunteers that wanted to save the rainforest. My reasons for going on this trip were twofold: firstly, I wanted to collect and bring back alive some of the animals, birds and reptiles I 20_______(FASCINATE) with; secondly, I had long cherished a dream to see South America: not the inhabited South America with its macadam roads, its cocktail bars, its express trains roaring through a landscape denuded of its flora and fauna that 21_______(BENEFIT) from the influences of civilization. I wanted to see one of those few 22_______(REMAIN) parts of the continent that had escaped this fate and remained more or less as it was when America was first discovered: I wanted to see its rainforests, its vast lands of untouched, pure, natural wildlife. We 23_______(WORK) together with local people and scientists and we were learning and seeing new things every day. Our lodge was the 24_______(GOOD) in that place, had breathtaking views and was in the middle of the rainforest.

It was a two-hour walk from the 25_______(NEAR) road, and it was even further to the nearest village.

ответ

Сообщить об ошибке

Опишите ошибку в задании подробнее...

Ништяк!

Решено верно

Браво!

Решено верно

Крутяк!

Решено верно

Зачёт!

Решено верно

Чётко!

Решено верно

Бомбезно!

Решено верно

Огонь!

Решено верно

Юхууу!

Решено верно

Отпад!

Решено верно

Шикарно!

Решено верно

Блестяще!

Решено верно

Волшебно!

Решено верно